Een vis geven of leren vissen?

23_Tumblr_2015_KLEIN

Geef een mens een vis en hij eet één dag, leer een mens vissen en hij eet een leven lang. Dit is een wijsheid die mij intrigeert, en het is de kernwaarde van de AH Foundation.


Onze klanten willen elk seizoen lekkere en kwalitatief hoogwaardige groente- en fruitproducten. Dat betekent dat wij over de hele wereld onze producten inkopen, waarbij we als uitgangspunt hanteren dat we producten zo dichtbij als mogelijk en zo ver als noodzakelijk kopen. Onder meer onze druiven, haricots verts, avocado’s, citrusvruchten, mango’s en fruitsalades kopen we in Afrika. Met de meeste leveranciers hebben wij een langdurige relatie en samen met de ontwikkelingsorganisatie ICCO zitten wij samen in de AH Foundation.

Investeren in lokale projecten

De AH Foundation investeert in lokale projecten om de leefomstandigheden van lokale medewerkers te verbeteren. Naast inkomen voor de mensen daar, richten we ons op gezondheid, huisvesting, onderwijs en economische ontwikkeling. Een projectteam, bestaande uit onder meer lokale medewerkers, bepaalt waar de meeste behoefte aan is. Een randvoorwaarde is dat het een langetermijneffect heeft op alle medewerkers. Het kan een kliniek zijn, behuizing, een waterput of iets anders. Alle medewerkers moeten er in ieder geval van kunnen profiteren. En alle projecten waaraan wij en onze leveranciers een bijdrage leveren, moeten uiteindelijk onafhankelijk worden gerund.

Uit eigen ervaring

Veel van de eerdergenoemde producten die wij uit Afrika halen, komen van een leverancier die verbonden is aan de AH Foundation. Samen met deze leveranciers doneren wij per verkocht product een kleine bijdrage aan de AH Foundation, bedoeld voor de lokale medewerkers.  Ik heb zelf van dichtbij mogen ervaren wat het voor de medewerkers in Afrika betekent. De blijdschap die zij laten zien, raakte mij persoonlijk en motiveert mij om producten van de AH Foundation te kopen en op die manier een kleine bijdrage te leveren aan het toekomstperspectief van mensen. Mijn overtuiging is dat hoe meer mensen weten wat de AH Foundation inhoudt, hoe meer mensen deze producten zullen kopen.

Said_KLEIN
Said Belhassan –  Merchandising Director AGF, Bloemen en Planten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Laat hier een reactie achter! Bekijk onze richtlijnen en voor vragen kunt u ons e-mailen.