Een wandeling naar de supermarkt: Observations On Human Nature

Ik bevind me in een gelukkige positie waar ik gemakkelijk naar de supermarkt kan lopen en mijn dagelijkse quotum aan boodschappen kan halen, evenals mijn dagelijkse quotum van beweging – het doden van twee vliegen in één klap als het ware. In termen van het hoogtepunt van de dag is het zeker zo – alleen het slechtste hoogtepunt van de dag.

DE WANDELING NAAR DE SUPERMARKT

Ik ben ervan overtuigd dat chauffeurs het uitschot van de aarde zijn. Er zit iets achter het stuur van een auto dat menig fatsoenlijk mens verandert in een razende egoïstische gek. Bijvoorbeeld:

* Ik heb het meegemaakt, niet vaak maar te vaak voor comfort, dat bij het oversteken van een weg, bij gebrek aan een zebrapad of verkeerslichten, een naderende auto in de verte ineens zal versnellen en de koers een beetje zal veranderen of direct op mij mikken, alsof ik op de een of andere manier op hun persoonlijke terrein betreed. De chauffeur, tien van de tien keer, is een man.

 

* Nogmaals niet vaak, maar te vaak voor comfort, ik heb een auto vol jonge mannelijke hoons voorbij zien komen die het een heerlijk genoegen vinden obsceniteiten uit het raam te schreeuwen tegen voetgangers. Dappere jongens komen natuurlijk allemaal voorbij in een snel rijdend voertuig, want natuurlijk is de eenzame voetganger een totale vreemdeling duidelijk een grote bedreiging voor hun welzijn en heeft ze hen ernstig beledigd door het loutere feit van het bestaan.

* Over chauffeurs gesproken, er moeten er ontzettend veel onderweg zijn op weg naar een echt HETE date, gezien hun buitensporige snelheid.

* En of het nu een snel rijdende chauffeur is, of zelfs een shopper in de supermarkt, sms’en en praten op hun mobiel is oneindig veel belangrijker dan aandacht te besteden aan hun autorijden of hun boodschappen. Dat is vreemd gedrag, want vermoedelijk is de reden dat ze in beide gevallen autorijden of in de supermarkt in de eerste plaats rijden, rijden of winkelen.

* Er is één voetgangersoversteekplaats tussen huis en de supermarkt, en ik probeer meestal dingen te timen om ervoor te zorgen dat ten minste één bestuurder stopt of op zijn minst voor mij vertraagt ​​als ik oversteek, niet dat die kleine wegregel soms veel betekent, omdat niet alle bestuurders erom geven om te vertragen, veel minder te stoppen, voor een voetganger die op hun terrein is, wat resulteert in een aantal close calls. Een idiote chauffeur koos ervoor om niet veel minder te stoppen in het zicht van een passerend politievoertuig – tisk, tisk. Ik wed dat dat een coureur is die die stunt niet meer zal doen.

* En dan zijn er die fietsers die de trottoirs gebruiken in plaats van de weg, wat normaal geen probleem is, behalve wanneer ze rond een blinde bocht racen en niets verwachten op hun blinde pad, totdat, oeps, ze je tegen het lijf lopen.

* Terwijl ik naar mijn bestemming loop, kan ik altijd zien wanneer ik de wildernis heb verlaten en de beschaving ben overgestoken door de toenemende hoeveelheid afval die ik langs de weg zie liggen, om nog maar te zwijgen van de steeds toenemende hoeveelheid graffiti.

* En hou niet alleen van je buren als bewoners niet de moeite nemen om hun voortuin bomen, heggen en struiken die groeien en rondhangen over een openbare stoep te snoeien, waardoor de toegang wordt ontzegd en iedereen wordt gedwongen om rond te gaan. Ik zie dat elke dag tijdens mijn wandeling.

Schadevergoeding eisen voor een verwonding in een supermarkt

Naar schatting wordt meer dan de helft van het geld dat door Britse shoppers aan de winkelstraat wordt uitgegeven, in supermarkten besteed, terwijl ongeveer driekwart miljoen mensen in dienst zijn bij de vier industriële reuzen, Tesco, Asda, Sainsbury en Morrisons. Gezien hun economische dominantie en de fysieke schaal van supermarkten, is het niet verwonderlijk dat verwondingen en ongevallen waarbij zowel klanten als personeel betrokken zijn, veel voorkomen.

Supermarkten moeten alle redelijke maatregelen nemen om de veiligheid van zowel klanten als personeel te beschermen en ongevallen zoveel mogelijk te voorkomen. Wanneer deze zorgplicht wordt geschonden en een bezoeker gewond raakt door nalatigheid van een supermarkt of zijn personeel, kan een benadeelde een vordering tot schadevergoeding indienen op grond van de Occupiers Liability Act 1957. Hoewel veel mensen bang zullen zijn om een juridische uitdaging tegen een van de supermarktreuzen, dergelijke claims zijn normaal gesproken relatief eenvoudig. Wanneer een supermarkt duidelijk zijn zorgplicht heeft geschonden en deze inbreuk schade heeft veroorzaakt, worden vorderingen doorgaans binnen enkele maanden buitengerechtelijk afgehandeld en wordt de schadevergoeding onverwijld uitbetaald door de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering van de supermarkt.

De meest voorkomende ongevallen in supermarkten zijn uitglijden, struikelen en vallen. Dergelijke ongevallen kunnen overal op het terrein van een supermarkt plaatsvinden, ook in een gangpad, bij de kassa of buiten op de parkeerplaats. Blessures door vallen variëren van kleine polsverstuikingen tot ontwrichte of gebroken heupen, wat een lange herstelperiode vereist, vooral als de geblesseerde ouder is. Uitglijden en vallen wordt vaak veroorzaakt door producten zoals melk, boter of fruit die op vloeren zijn gemorst of weggegooid. Dit type ongeval komt vooral veel voor in supermarkten die warme, kant-en-klare gerechten serveren, vaak geserveerd in wikkels die klanten op de grond gooien.
Supermarkten moeten een streng inspectie- en schoonmaakregime hanteren om ervoor te zorgen dat dergelijke gevaren altijd binnen een redelijke termijn worden geëlimineerd.

Supermarkten – goed of slecht?

Verpesten supermarkten de samenleving of zijn ze een gemakkelijke en efficiënte manier om iedereen van voedsel te voorzien?

Zijn supermarkten goed voor de gezondheid?

Laten we eerst nagaan welke voordelen een gezonde shoppingtrip kan opleveren.

Zo vers mogelijk voedsel kopen.
Voedsel kopen met veel vitamines en mineralen.
Voedsel kopen zonder toevoegingen.
Natuurlijk onverwerkt voedsel kopen.
Lopend naar de winkels en wat beweging krijgen.
Chatten met winkeliers. Krijg wat sociale interactie en leer over het voedsel dat je koopt.

Helaas zult u, dankzij het bedrijfsmodel van moderne supermarkten, een van de bovenstaande voordelen krijgen.

Verpakt voedsel: Supermarktproducten zijn meestal verpakt. Maak een wandeling door uw lokale winkel en tel hoeveel gangpaden er zijn gewijd aan niet-verpakte goederen. Er is normaal gesproken alleen het groente- en fruitgedeelte bij de ingang van de winkel, en dan nog wat minder dan overtuigende imitaties van normale “high street” -winkels, zoals bakkerijen in de winkel, viswinkels, slagers en delicatessenzaken. Nu is het meeste verpakte voedsel per definitie niet vers, omdat het vele dagen, weken of maanden voor de verkoop in een fabriek wordt geproduceerd. Vitaminen en mineralen worden vaak verwijderd door verwerking of ontbreken in de ingrediënten. Soms worden ze weer toegevoegd als verrijking, wat een verbetering is, maar het lijkt stom om eerst de natuurlijk voorkomende vitamines en mineralen te verwijderen en er later weer wat van toe te voegen.

Vers voedsel: u zult veel geluk hebben om deze in supermarkten te vinden. Supermarkten verzenden hun voedsel vanuit monsterlijke depots door het hele land. Hierdoor kunnen ze goederen van over de hele wereld importeren, op een paar plaatsen goedkoop opslaan en later naar winkels door het hele land vervoeren. Vanwege het aantal kilometers dat het voedsel heeft afgelegd, vaak in containerschepen, is het voedsel normaal gesproken weken of zelfs maanden oud tegen de tijd dat het de schappen van de supermarkt bereikt. Deze methoden houden de prijzen laag, maar het nadeel is een hoop additieven en behandelingen die zijn ontworpen om het voedsel er zo vers mogelijk uit te laten zien. Helaas verliest het eten normaal gesproken zijn smaak. Het antwoord hierop, dat de supermarkten gebruiken, is om hun voedsel in suiker en zout te zetten om het gebrek aan smaak te verhullen. In het geval van groenten en fruit is dit niet mogelijk, en zoals iedereen die verse producten heeft geproefd uit een volkstuintje weet, is supermarktvoedsel een klasse van eigen smaakloosheid.

Seizoensgebonden voedsel: Een ander aspect van voedsel dat in supermarkten ontbreekt, is seizoensinvloeden. Sommigen geven er misschien de voorkeur aan om het hele jaar door toegang te hebben tot hetzelfde voedsel, maar het lijkt mij beter om van verschillende soorten voedsel te genieten als ze in het seizoen komen. Ten eerste zullen ze verser zijn, ten tweede krijg je meteen een variëteit en ten slotte kun je ervan genieten zonder al die miljoenen voedselkilometers die de Keniaanse sperziebonen en Zuid-Afrikaanse appels met zich meebrengen.

De auto is koning: supermarkten moedigen mensen aan om hun auto te nemen, een wekelijkse winkel te doen en al hun tassen mee naar huis te slepen in één grote wekelijkse klus. Door dit te doen missen ze regelmatig lopen naar de winkels en krijgen ze 3-4 keer per week beweging. De auto’s die eraan wennen, verstoppen onze wegen en de parkeerplekken worden buiten gebruik gesteld. Recreatieterreinen, speelvelden voor scholen en recreatiecentra zijn allemaal alternatieven die gebruik zouden kunnen maken van die grote ruimtes in het hele land die zijn gewijd aan parkeergarages. Factor in de vervuiling van zowel de auto’s als de enorme vrachtwagens die deze supermarkten bevoorraden en je krijgt een idee van de milieuschade die het leven met een grote supermarkt met zich meebrengt.

Service ontbreekt: de kwaliteit van de interactie met winkeliers die hun eigen winkels hebben, ontbreekt ook in de supermarkt. Ik vind mijn groenteboer en slager best bereid om me te laten weten wat het beste voedsel is dat ze hebben, om me van achteren te laten kiezen en te praten over hun bedrijf en leven in het algemeen. Deze interactie is naar mijn mening intrinsiek meer bevredigend en bevestigt het leven dan het sjokken rond de supermarkt. Helaas voor de arbeiders in de lokale supermarkten, staat het hoofdkantoor op bepaalde normen die niet dezelfde soort interactie tussen personeel en klanten toestaan.